Engage me once more
Versterk het klimaat van engagement in uw organisatie | Ann Foubert, Patrick Geussens en Lieve Lauryssen | 3 nieuwe trainingen in storytelling en leiderschap |
KMO? Betaal maar 50% van het opleidingsbedrag dankzij de
|
Engagement wordt - nu ook in wetenschappelijke middens - hoe langer hoe meer gezien als de optimale relatie tussen een medewerker en een succesvolle organisatie. Tot die conclusie kwam een team onderzoekers van Memori dat praktijkkennis en wetenschappelijke kennis naast elkaar legde. Een geëngageerde medewerker identificeert zich met zijn job én de organisatie en zet zich met passie en enthousiasme in. Hij heeft een groot aanpassingsvermogen en werkt proactief. Hij wil weten in welk stuk hij speelt en wat zijn bijdrage daarin kan zijn. Hij heeft een brede blik en wil mee wil denken over verbeteringen binnen zowel zijn jobcontext als de brede organisatiecontext. Het gedrag van geëngageerde medewerkers heeft een positieve impact op klanten- of cliëntentevredenheid, individueel welzijn, winst, productiviteit, innovatie, personeelsverloop en ziekteverzuim.
Engagement werkt maar als het een holistisch verhaal is, ingebed in het DNA van de organisatie. Uit het Memori-onderzoek blijkt dat communicatie een belangrijke rol kan spelen bij het tot stand komen van authentiek engagement. Het gaat daarbij om thema’s als:
Gericht op die drivers start Memori nu met 3 splinternieuwe trainingen:
Engagement werkt maar als het een holistisch verhaal is, ingebed in het DNA van de organisatie. Uit het Memori-onderzoek blijkt dat communicatie een belangrijke rol kan spelen bij het tot stand komen van authentiek engagement. Het gaat daarbij om thema’s als:
- interne corporate communicatie met een inspirerend strategisch leiderschap, met storymaking en storytelling,
- aspecten van ‘voice’ – het zich kunnen uitdrukken -,
- de relatie en communicatie met authentiek geëngageerde leidinggevenden
- integriteit in gedrag in communicatie
Gericht op die drivers start Memori nu met 3 splinternieuwe trainingen:
KMO-portefeuillesubsidies:
De vormingen zijn erkend voor betaling met KMO-portefeuillesubsidies. Daardoor betaalt u maar 50% van het opleidingsbedrag.
Indien u gebruik wenst te maken van deze betalingswijze, gelieve dat dan te vermelden op het inschrijvingsformulier.
De vormingen zijn erkend voor betaling met KMO-portefeuillesubsidies. Daardoor betaalt u maar 50% van het opleidingsbedrag.
Indien u gebruik wenst te maken van deze betalingswijze, gelieve dat dan te vermelden op het inschrijvingsformulier.
Inzetten op engagement is geen luxe, maar noodzaak. Het gaat over het installeren van wederzijds respect met de focus op wat mensen werkelijk kunnen betekenen voor een organisatie. Dit leidt tot een ‘triple win’: voor de organisaties, voor de individuele medewerker, voor de klanten of cliënten.
Creëer engagement op úw werkvloer dankzij dit nieuwe trainingsaanbod.