Doelgroep:
Zij die met meer impact hun boodschap willen overbrengen aan hun publiek.
Doelen:
Verhalen hebben de kracht om denken, voelen en handelen te veranderen. Met verhalen spreekt u niet alleen de ratio aan, maar ook hart en ziel van uw toehoorders. Als u dus uw publiek wil bereiken en motiveren, maak dan gebruik van verhalen. Hoe u dat doet, leert u in deze training.
Tijdens deze workshop ervaart u hoe verhalen impact hebben en op het einde van de dag stapt u buiten met (een aanzet tot) uw eigen verhaal om uw idee, project of initiatief op een sterke en overtuigende manier te communiceren.
Inhoud:
Maak kennis met de voordelen van business storytelling.
Werkwijze:
In deze training wordt er actief gewerkt met voorbeelden en oefeningen. U gaat aan de slag met een zelf gekozen thema dat op dat moment aan de orde is. Op het einde van de training heeft u (een aanzet tot) een goed doordacht verhaal dat onmiddellijk inzetbaar is in uw eigen context.
Lesgevers:
Ann Foubert is gecertificeerd coach met een passie voor het ontwikkelen van het potentieel van mensen, teams en organisaties. Haar meer dan 20 jaar ervaring in Human Resources Management, beleidsondersteuning en training maken dat ze steeds op maat werkt met een no-nonsense aanpak. In dialoog helpt ze mensen te focussen op hun sterktes en brengt hen zo in hun volle kracht. Binnen Thomas More is Ann docent, onderzoeker in innovatieve HR-praktijken over thema's rond werkvermogen, diversiteit en employer branding en coach.
Lieve Lauryssen werkt sinds 1993 als docent in het hoger onderwijs en als tekstschrijver en coach. Centrale thema’s in haar werk zijn: strategische communicatie, helder en trefzeker schrijven, storytelling als motor van engagement, procesbegeleiding en teamcoaching, ideeontwikkeling en werken met creativiteit. Ze heeft een grote liefde voor verhalen en werkt ermee om mensen te motiveren, te inspireren en te engageren. In haar workshops en trainingen houdt ze ervan om mensen in beweging te brengen en hen zo nieuwe inzichten te laten ontdekken.
Zij die met meer impact hun boodschap willen overbrengen aan hun publiek.
Doelen:
Verhalen hebben de kracht om denken, voelen en handelen te veranderen. Met verhalen spreekt u niet alleen de ratio aan, maar ook hart en ziel van uw toehoorders. Als u dus uw publiek wil bereiken en motiveren, maak dan gebruik van verhalen. Hoe u dat doet, leert u in deze training.
Tijdens deze workshop ervaart u hoe verhalen impact hebben en op het einde van de dag stapt u buiten met (een aanzet tot) uw eigen verhaal om uw idee, project of initiatief op een sterke en overtuigende manier te communiceren.
Inhoud:
Maak kennis met de voordelen van business storytelling.
- Wanneer kunt u verhalen inzetten?
- Hoe werken verhalen: structuur en opbouw en narratieve elementen
- Wat voor verhaal kunt u vormen om de resultaten te behalen die u wenst?
Werkwijze:
In deze training wordt er actief gewerkt met voorbeelden en oefeningen. U gaat aan de slag met een zelf gekozen thema dat op dat moment aan de orde is. Op het einde van de training heeft u (een aanzet tot) een goed doordacht verhaal dat onmiddellijk inzetbaar is in uw eigen context.
Lesgevers:
Ann Foubert is gecertificeerd coach met een passie voor het ontwikkelen van het potentieel van mensen, teams en organisaties. Haar meer dan 20 jaar ervaring in Human Resources Management, beleidsondersteuning en training maken dat ze steeds op maat werkt met een no-nonsense aanpak. In dialoog helpt ze mensen te focussen op hun sterktes en brengt hen zo in hun volle kracht. Binnen Thomas More is Ann docent, onderzoeker in innovatieve HR-praktijken over thema's rond werkvermogen, diversiteit en employer branding en coach.
Lieve Lauryssen werkt sinds 1993 als docent in het hoger onderwijs en als tekstschrijver en coach. Centrale thema’s in haar werk zijn: strategische communicatie, helder en trefzeker schrijven, storytelling als motor van engagement, procesbegeleiding en teamcoaching, ideeontwikkeling en werken met creativiteit. Ze heeft een grote liefde voor verhalen en werkt ermee om mensen te motiveren, te inspireren en te engageren. In haar workshops en trainingen houdt ze ervan om mensen in beweging te brengen en hen zo nieuwe inzichten te laten ontdekken.
Praktische informatie:
09.30 - 12.30: voormiddagsessie
12.30 - 13.30: lunch
13.30 - 16.30: namiddagsessie
- Dagverloop:
09.30 - 12.30: voormiddagsessie
12.30 - 13.30: lunch
13.30 - 16.30: namiddagsessie
- Vormingslocatie: Thomas More Mechelen
- Prijs:
- Normaal tarief: € 550 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
- Tarief voor overheden en social profit: € 350 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
- Studenten: gratis (aantal plaatsen voor studenten is beperkt)
- Normaal tarief: € 550 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
- Korting:
- 10% korting op de deelnameprijs voor afgestudeerden van Thomas More (voorheen KHMechelen en Lessius Mechelen).
- Volgt u deze training vanuit een KMO? Deze opleiding is erkend voor betaling met KMO-portefeuillesubsidies. Hiermee betaalt u slechts 50% van het opleidingsbedrag.
- Op maat: Legt u graag uw eigen accenten? Organiseert u graag een training voor een specifieke groep teamleden? Vraag dan een training op maat aan.