Memori
  • Trainingen
    • Academie voor Interne Communicatie
    • Academie voor Periodieke Pers
    • Heerlijk Helder in de Zorg
    • Praktisch
  • Documenten & tools
    • lokale journalistiek
    • heerlijkheldertoolkit
    • bestelcaspar
    • Algemene voorwaarden
    • Facturatiegegevens
  • Contact

ACADEMIE VOOR INTERNE COMMUNICATIE

Ben je jouw carrière net begonnen in interne communicatie? Of ben je het vak ingerold vanuit een andere functie en wil je nu wel eens weten of je goed bezig bent? De Academie voor Interne Communicatie brengt je in alle opleidingsdagen de fundamenten van het interne communicatievak bij, van A tot Z, van strategie tot keuze van jouw kanalenmix. 

De Academie wordt georganiseerd door vonk, netwerk voor interne communicatie, in samenwerking met de Thomas More hogeschool. 

De vormingen voor het najaar 2020 zijn geannuleerd!!!!!

Schrijf hier in voor de Academie.
Tarieven en praktische info vind je hier.
Info 
+32 (0)15 369 300 
memori@thomasmore.be
​
Foto


Voor wie is de Academie bedoeld?
  • Je bent net gestart in interne communicatie (minder dan 3 jaar ervaring). 
  • Je bent vanuit een andere functie (HR, marketing, IT, management assistant) in interne communicatie gerold en wil weten of je ‘goed bezig’ bent. 
  • Je werkt binnen een deelgebied van interne communicatie (beheerder intranet, copywriter, coördinator personeelsblad, …) en wil kennis verwerven over het hele vakgebied.  


Programma
Doorgewinterde IC-professionals geven jou een goede basistraining. Ze combineren die met actuele en inspirerende praktijkvoorbeelden. Je krijgt een theoretisch kader aangeboden maar gaat ook praktisch aan de slag om de modellen te vertalen in een plan. Dat kun je na afloop van de opleiding in de praktijk brengen. Bovendien krijg je de kans om ervaringen en lessons learned uit te wisselen met een groep communicatiecollega’s.

Dag 1:
  • Interne communicatie in ruimer geheel gezien: wat is de rol ervan in corporate communicatie en voor de bedrijfsstrategie en bedrijfsidentiteit (visie, missie, waarden, reputatie en cultuur)?
  • Wat is de positionering en de toegevoegde waarde van interne communicatie? 
  • Met welke trends en ontwikkelingen moet je rekening houden bij de uitbouw van je interne communicatie?
  • Welke principes hanteer je bij het communiceren over veranderingen in organisaties?
Trainer: Martine Van Driessche

Dag 2: 
  • Communicatiestrategie: wat is het belang ervan?
  • Hoe werk je een communicatiestrategie uit op basis van eigen bedrijfsstrategie?
  • Wat is de rol van meten van communicatie?
  • Hoe bepaal je de juiste metrics bij je strategie?
Trainer: Peter Op de Beeck
Dag 3:
  • Contentstrategie: hoe bouw je die uit op basis van je communicatiestrategie? 
  • On- en offline personeelsblad: hoe realiseer je het?
  • Welke rol kan een personeelsblad spelen in crisiscommunicatie?
Trainer: Erwin Van Overloop

Dag 4:
  • De communicatiekanalenmix: hoe kies je ze? 
  • Wat zijn de voor- en nadelen van elk kanaal en hoe zet je ze optimaal in? 
  • Hoe kunnen interne sociale media & samenwerkingstools onder collega’s bevorderen?
Trainer: Barbara Kempeneers en Sarah Vangheluwe

Dag 5:
  • Hoe faciliteer je interne communicatie in je organisatie?
  • Hoe creëer je draagvlak voor beslissingen? 
  • Hoe werk je mogelijke weerstand tegen veranderingen weg? 
  • Hoe coach je het management bij hun rol in interne communicatie?
Trainer: Charis Libotton

Dag 6:
  • Tijdens deze laatste halve dag stel je je communicatiestrategie of - plan voor aan de groep
  • We wisselen uit over hoe we intussen aan de slag zijn gegaan met wat we leerden.
Trainer: Erwin Van Overloop en Sarah Vangheluwe

Tarieven en praktische info vind je hier.
Schrijf hier in voor de Academie.
Voor meer info contacteer:
  • Diane Rijmenants: memori@thomasmore.be of 015 36 93 00 
  • Kitty van de Waart: secretariaat@vonknetwerk.be of 015 23 84 30
"De opleiding gaf me inzicht in het belang van strategische interne communicatie en hoe je daar dan aan moet beginnen. De lesgeefster is rechttoe rechtaan, duidelijk, enthousiast, energiek, ervaren.”
Leen Van den Bergh - communicatieverantwoordelijke Vlaamse Landmaatschappij regio Oost
Memori - Onderzoek, advies & trainingen
Zandpoortvest 60, 2800 Mechelen
Telefoon: +32 (0)15 369 300
Website: www.memori.be
Gebruikersvoorwaarden en privacy
Foto
  • Trainingen
    • Academie voor Interne Communicatie
    • Academie voor Periodieke Pers
    • Heerlijk Helder in de Zorg
    • Praktisch
  • Documenten & tools
    • lokale journalistiek
    • heerlijkheldertoolkit
    • bestelcaspar
    • Algemene voorwaarden
    • Facturatiegegevens
  • Contact