Memori
  • Trainingen
    • Academie voor Interne Communicatie
    • Academie voor Periodieke Pers
    • Heerlijk Helder in de Zorg
    • Praktisch
  • Documenten & tools
    • lokale journalistiek
    • heerlijkheldertoolkit
    • bestelcaspar
    • Algemene voorwaarden
    • Facturatiegegevens
  • Contact
|  Keer terug naar ons trainingsaanbod  |
Content marketing
​Datum: donderdagen 12, 19 & 26 mei - avonden
Lesgever:  Christoph Vandewiele
Foto
De inschrijvingen voor deze training zijn afgesloten.
​Hieronder kan u uw interesse aangeven in deze en andere trainingen. Dan kunnen wij u
 op de hoogte houden van ons trainingsaanbod. 
Interesseformulier
Ook interesse in onze training 'Digitaal marketingplan opstellen'?
Doelgroep: 
Communicatie- en marketingverantwoordelijken

Doelen:
Ondernemers staan voor een uitdagende periode, waarin ze zich zullen moeten aanpassen aan een steeds meer dynamische omgeving waarin sociale media, content en connected devices convergeren. Roepen dat u het beste merk of bedrijf bent, werkt niet meer. U toont het door inspiratie, kennis en opinie - met andere woorden relevante content - te delen met het publiek en zo merkbekendheid te genereren, een band te bouwen en het merk te versterken.

Inhoud:

Avond 1 (12 mei):  Content Marketing: nieuwe hype?
  • Wat wordt er (niet) mee bedoeld?
  • De geschiedenis van crossmediale content (marketing)
  • Engagementmarketing, sociale media marketing en content marketing
  • De relatie tussen storytelling en content marketing

Avond 2 (19 mei): Content Marketing Strategie
  • Het belang van relevante content
  • Van productgericht naar doelgroepgericht
  • Het opstellen van een content marketing strategie
  • Het content marketing proces

Avond 3 (26 mei): Hoe begint u eraan?
  • Het opstellen van een content marketing plan
  • Samenspel van online en offline communicatie
  • Enkele tips en tricks tot succesvolle content marketing
​
Werkwijze:
Deze training leert u inspelen op het veranderend online communicatie- en consumentengedrag van uw publiek. U leert een content marketing strategie opstellen. U leert verschillende concrete tactieken en technieken kennen waarbij productboodschappen op een strategische manier worden gekruist met relevante content. De trainingsmodules zijn steeds doorspekt met concrete cases uit de (inter)nationale praktijk, aangepast aan de doelgroep (B2B, B2C, voeding, jongeren, dienstensector, ...). De training laat ook ruimte voor de ervaringen van de deelnemers.

Lesgevers:
Christoph Vandewiele is innovatieadviseur en -onderzoeker. Bij Memori focust Christoph op projecten rond innovaties en ontwikkelingen in communicatie, online marketing en digitale media.  Daarnaast geeft hij vormingen en gastlezingen rond groei- en merkstrategieën, sociale media en e-marketing.
Praktische informatie:
  • ​ Dagverloop: 
               17.30 - 18.00: onthaal met koffie en thee
               18.00 - 22.00: trainingsavond

  • Vormingslocatie: Thomas More Mechelen

  • Prijs: 
    • Normaal tarief: € 875 voor 3 avonden. U kan deze training ook volgen per avond. Het tarief per avond is € 350.
    • Tarief voor overheden en social profit: € 450 voor 3 avonden. U kan deze training ook volgen per avond. Het tarief per avond is € 150.
    • Studenten: gratis (aantal plaatsen voor studenten is beperkt)

  • Korting: ​​​
    • 10% korting op de totale deelnameprijs voor ​afgestudeerden van Thomas More (voorheen KHMechelen en Lessius Mechelen).
    • ​​Volgt u deze training vanuit een KMO? Deze opleiding is erkend voor betaling met KMO-portefeuillesubsidies. Hiermee betaalt u slechts 50% van het opleidingsbedrag.​​

  • Op maat: Legt u graag uw eigen accenten? Organiseert u graag een training voor een specifieke groep teamleden? Vraag dan een training op maat aan.​​​ 
Schrijf in
|  Keer terug naar ons trainingsaanbod  |
Memori - Onderzoek, advies & trainingen
Zandpoortvest 60, 2800 Mechelen
Telefoon: +32 (0)15 369 300
Website: www.memori.be
Gebruikersvoorwaarden en privacy
Foto
  • Trainingen
    • Academie voor Interne Communicatie
    • Academie voor Periodieke Pers
    • Heerlijk Helder in de Zorg
    • Praktisch
  • Documenten & tools
    • lokale journalistiek
    • heerlijkheldertoolkit
    • bestelcaspar
    • Algemene voorwaarden
    • Facturatiegegevens
  • Contact