Zelf aan de slag met online survey tools
Datum: dinsdag 14 juni 2016 - overdag
Lesgevers: Michelle Lenaerts
Lesgevers: Michelle Lenaerts
De inschrijvingen voor deze training zijn afgesloten.
Hieronder kan u uw interesse aangeven in deze en andere trainingen. Dan kunnen wij u op de hoogte houden van ons trainingsaanbod.
Hieronder kan u uw interesse aangeven in deze en andere trainingen. Dan kunnen wij u op de hoogte houden van ons trainingsaanbod.
Doelgroep:
Iedereen die zelf een meting wil opzetten, zonder voorkennis van kwantitatief onderzoek.
Doelen:
U leert over de principes van een goede survey, vanuit een vooraf bepaalde afbakening met u (bv: tevredenheidsmeting bij een interne of externe doelgroep, of de evaluatie van communicatie-acties, een imagometing, een productevaluatie,…), en over de algemene principes van steekproefonderzoek.
Inhoud:
Na een korte theoretische schets van surveyonderzoek, overlopen we verschillende vraagtypes en schalen, aan de hand van relevante voorbeelden, en bespreken we de principes van kwantitatieve analyses.
Werkwijze:
We vertrekken vanuit een kort theoretisch helikopterzicht en werken met een mix van door ons verzamelde voorbeelden en aangereikte voorbeelden van u. Daarna gaat u zelf aan de slag met de bestaande online tools.
Lesgever:
Michelle Lenaerts bouwde als onderzoeker expertise op in kwantitatief onderzoek naar tevredenheid, imago, publiek, en behoeften. Michelle is bij Memori onder meer verantwoordelijk voor de uitvoering en analyse van de kwantitatieve werkpakketten binnen diverse communicatie-audits en PWO-projecten. Daarnaast doceert ze de vakken Business Analytics en Onderzoeksvaardigheden.
Iedereen die zelf een meting wil opzetten, zonder voorkennis van kwantitatief onderzoek.
Doelen:
U leert over de principes van een goede survey, vanuit een vooraf bepaalde afbakening met u (bv: tevredenheidsmeting bij een interne of externe doelgroep, of de evaluatie van communicatie-acties, een imagometing, een productevaluatie,…), en over de algemene principes van steekproefonderzoek.
Inhoud:
Na een korte theoretische schets van surveyonderzoek, overlopen we verschillende vraagtypes en schalen, aan de hand van relevante voorbeelden, en bespreken we de principes van kwantitatieve analyses.
- Hoe interpreteert u deze basisstatistieken?
- Hoe visualiseert u deze data?
- Welke online tools bestaan er om zelf aan de slag te gaan?
Werkwijze:
We vertrekken vanuit een kort theoretisch helikopterzicht en werken met een mix van door ons verzamelde voorbeelden en aangereikte voorbeelden van u. Daarna gaat u zelf aan de slag met de bestaande online tools.
Lesgever:
Michelle Lenaerts bouwde als onderzoeker expertise op in kwantitatief onderzoek naar tevredenheid, imago, publiek, en behoeften. Michelle is bij Memori onder meer verantwoordelijk voor de uitvoering en analyse van de kwantitatieve werkpakketten binnen diverse communicatie-audits en PWO-projecten. Daarnaast doceert ze de vakken Business Analytics en Onderzoeksvaardigheden.
Praktische informatie:
09.30 - 12.30: voormiddagsessie
12.30 - 13.30: lunch
13.30 - 16.30: namiddagsessie
- Dagverloop:
09.30 - 12.30: voormiddagsessie
12.30 - 13.30: lunch
13.30 - 16.30: namiddagsessie
- Vormingslocatie: Thomas More Mechelen
- Prijs:
- Normaal tarief: € 550 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
- Tarief voor overheden en social profit: € 350 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
- Studenten: gratis (aantal plaatsen voor studenten is beperkt)
- Normaal tarief: € 550 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
- Korting:
- 10% korting op de totale deelnameprijs voor afgestudeerden van Thomas More (voorheen KHMechelen en Lessius Mechelen).
- Volgt u deze training vanuit een KMO? Deze opleiding is erkend voor betaling met KMO-portefeuillesubsidies. Hiermee betaalt u slechts 50% van het opleidingsbedrag.