Memori
  • Trainingen
    • Academie voor Interne Communicatie
    • Academie voor Periodieke Pers
    • Heerlijk Helder in de Zorg
    • Praktisch
  • Documenten & tools
    • lokale journalistiek
    • heerlijkheldertoolkit
    • bestelcaspar
    • Algemene voorwaarden
    • Facturatiegegevens
  • Contact
|  Keer terug naar ons trainingsaanbod  |
Zelf aan de slag met online survey tools
​Datum:  dinsdag 14 juni 2016 - overdag
Lesgevers:  Michelle Lenaerts
De inschrijvingen voor deze training zijn afgesloten.
​Hieronder kan u uw interesse aangeven in deze en andere trainingen. Dan kunnen wij u
 op de hoogte houden van ons trainingsaanbod. 
Interesseformulier
Doelgroep: 
Iedereen die zelf een meting wil opzetten, zonder voorkennis van kwantitatief onderzoek.

Doelen:
U leert over de principes van een goede survey, vanuit een vooraf bepaalde afbakening met u (bv: tevredenheidsmeting bij een interne of externe doelgroep, of de evaluatie van communicatie-acties, een imagometing, een productevaluatie,…), en over de algemene principes van steekproefonderzoek. 

Inhoud:
Na een korte theoretische schets van surveyonderzoek, overlopen we verschillende vraagtypes en schalen, aan de hand van relevante voorbeelden, en bespreken we de principes van kwantitatieve analyses. 
  • Hoe interpreteert u deze basisstatistieken? 
  • Hoe visualiseert u deze data? 
  • Welke online tools bestaan er om zelf aan de slag te gaan? 
In de namiddag gaat u zelf aan de slag en ontwikkelt u een survey of bouwt u verder op (verbetert u) een bestaande survey. We digitaliseren de survey in een gratis online surveytool en experimenteren met het visualiseren van (fictieve of reële) data. 

Werkwijze:
We vertrekken vanuit een kort theoretisch helikopterzicht en werken met een mix van door ons verzamelde voorbeelden en aangereikte voorbeelden van u. Daarna gaat u zelf aan de slag met de bestaande online tools. 

Lesgever:
Michelle Lenaerts bouwde als onderzoeker expertise op in kwantitatief onderzoek naar tevredenheid, imago, publiek, en behoeften. Michelle is bij Memori onder meer verantwoordelijk voor de uitvoering en analyse van de kwantitatieve werkpakketten binnen diverse communicatie-audits en PWO-projecten. Daarnaast doceert ze de vakken Business Analytics en Onderzoeksvaardigheden.
Praktische informatie:
  • Dagverloop: 
           09.00 - 09.30: onthaal met koffie en thee
           09.30 - 12.30: voormiddagsessie
           12.30 - 13.30: lunch
           13.30 - 16.30: namiddagsessie

  • Vormingslocatie: Thomas More Mechelen

  • Prijs:  
    • Normaal tarief: € 550 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
    • Tarief voor overheden en social profit: € 350 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
    • Studenten: gratis (aantal plaatsen voor studenten is beperkt)

  • Korting:
    • 10% korting op de totale deelnameprijs voor ​afgestudeerden van Thomas More (voorheen KHMechelen en Lessius Mechelen).
    • ​​Volgt u deze training vanuit een KMO? Deze opleiding is erkend voor betaling met KMO-portefeuillesubsidies. Hiermee betaalt u slechts 50% van het opleidingsbedrag.​
​​
|  Keer terug naar ons trainingsaanbod  |
Memori - Onderzoek, advies & trainingen
Zandpoortvest 60, 2800 Mechelen
Telefoon: +32 (0)15 369 300
Website: www.memori.be
Gebruikersvoorwaarden en privacy
Foto
  • Trainingen
    • Academie voor Interne Communicatie
    • Academie voor Periodieke Pers
    • Heerlijk Helder in de Zorg
    • Praktisch
  • Documenten & tools
    • lokale journalistiek
    • heerlijkheldertoolkit
    • bestelcaspar
    • Algemene voorwaarden
    • Facturatiegegevens
  • Contact