Van idee tot business model
Datum: dinsdag 14 juni 2016 - avond
Lesgevers: Steven De Hertogh
Lesgevers: Steven De Hertogh
De inschrijvingen voor deze training zijn afgesloten.
Hieronder kan u uw interesse aangeven in deze en andere trainingen. Dan kunnen wij u op de hoogte houden van ons trainingsaanbod.
Hieronder kan u uw interesse aangeven in deze en andere trainingen. Dan kunnen wij u op de hoogte houden van ons trainingsaanbod.
Doelgroep:
KMO-managers en -bedrijfsleiders.
Doelen:
Tijdens deze training werkt u een product- en/of diensteninnovatie uit in een bestaand of een nieuw business model.
Na afloop van de training heeft u inzicht gekregen in tal van innovatiemethodieken met betrekking tot:
Inhoud:
Deelnemers doorlopen in groepen de verschillende fasen van een innovatieproces aan de hand van een case-study.
Werkwijze:
Het gaat om een interactieve workshop waar doorheen de sessie wordt afgewisseld tussen:
Lesgever:
Steven De Hertogh zijn expertise ligt in (digitale) business innovatie: het collaboratief uitwerken van creatieve business ideeën en modellen, het business model canvas, alsook project en programma management. Steven heeft in deze domeinen meer dan 10 jaar ervaring als onderzoeker, coach en lesgever voor o.a. Vlerick Business School, UC Leuven-Limburg, verscheidene KMO’s, en bedrijven.
KMO-managers en -bedrijfsleiders.
Doelen:
Tijdens deze training werkt u een product- en/of diensteninnovatie uit in een bestaand of een nieuw business model.
Na afloop van de training heeft u inzicht gekregen in tal van innovatiemethodieken met betrekking tot:
- Ideeëngeneratie
- Ideeënselectie
- Uitwerking van business model
- Uitwerking van implementatie
- Innovatie als bedrijfscultuur
Inhoud:
Deelnemers doorlopen in groepen de verschillende fasen van een innovatieproces aan de hand van een case-study.
- Ideeëngeneratie met o.a. GPS methode
- Ideeënselectie met o.a. COCD-methode
- Geselecteerde ideeën tot business model uitwerken met o.a. business model canvas, business model navigator en blue ocean strategie
- Innovatie implementatie en controle met o.a. project management, mijlpaalplanning, kritieke pad, change management
- Innovatie als bedrijfscultuur met o.a. open innovatie
Werkwijze:
Het gaat om een interactieve workshop waar doorheen de sessie wordt afgewisseld tussen:
- Overzicht van fase en technieken
- Toepassing van selectie van technieken
- Debriefing over uitkomsten van de toepassing
Lesgever:
Steven De Hertogh zijn expertise ligt in (digitale) business innovatie: het collaboratief uitwerken van creatieve business ideeën en modellen, het business model canvas, alsook project en programma management. Steven heeft in deze domeinen meer dan 10 jaar ervaring als onderzoeker, coach en lesgever voor o.a. Vlerick Business School, UC Leuven-Limburg, verscheidene KMO’s, en bedrijven.
Praktische informatie:
- Dagverloop:
17.30 - 18.00: onthaal met koffie en thee
18.00 - 22.00: trainingsavond
- Vormingslocatie: Thomas More Mechelen
- Prijs:
- Normaal tarief: € 350
- Tarief voor overheden en social profit: € 150
- Studenten: gratis (aantal plaatsen voor studenten is beperkt)
- Normaal tarief: € 350
- Korting:
- 10% korting op de totale deelnameprijs voor afgestudeerden van Thomas More (voorheen KHMechelen en Lessius Mechelen).
- Volgt u deze training vanuit een KMO? Deze opleiding is erkend voor betaling met KMO-portefeuillesubsidies. Hiermee betaalt u slechts 50% van het opleidingsbedrag.
- Op maat: Legt u graag uw eigen accenten? Organiseert u graag een training voor een specifieke groep teamleden? Vraag dan een training op maat aan.