Succesvolle e-zines opzetten
Lesgever: Bruno Koninckx
Binnenkort bieden wij deze vorming opnieuw aan in ons open aanbod. Wenst u op de hoogte te blijven van ons toekomstig trainingsaanbod? Schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief.
Wij bieden deze vorming ook aan op maat van uw organisatie. Neem contact op met Kathleen Charliers (kathleen.charliers@thomasmore.be of 015 369 314) om de mogelijkheden te bespreken. We luisteren graag naar hoe u het ziet en ontwikkelen samen een training die zo goed mogelijk voldoet aan de behoeften en verwachtingen van u en uw team.
Wij bieden deze vorming ook aan op maat van uw organisatie. Neem contact op met Kathleen Charliers (kathleen.charliers@thomasmore.be of 015 369 314) om de mogelijkheden te bespreken. We luisteren graag naar hoe u het ziet en ontwikkelen samen een training die zo goed mogelijk voldoet aan de behoeften en verwachtingen van u en uw team.
Doelgroep:
De training richt zich naar communicatieverantwoordelijken en -medewerkers, marketingmedewerkers, ... die verantwoordelijk zijn voor het e-zine van hun organisatie.
Doelen:
Tijdens deze training leer je over de conceptvoorbereiding en praktische organisatie van elektronische tijdschriften, nieuwsbrieven en e-zines.
Inhoud:
We gaan in deze training in op volgende basisvragen:
Werkwijze:
Dit is een interactieve training waarin praktijk en theorie elkaar afwisselen. Je wordt actief uitgenodigd jouw ervaringen met de andere deelnemers te delen. Daarom vragen we de deelnemers die reeds over een e-zine beschikken, dit vooraf naar ons door te mailen. Dan voorzien we in de loop van de trainingsdag een feedbackronde. De lesgever kan dan vertrekken vanuit jouw specifieke vragen en knelpunten. Op die manier kan je ook leren van ervaringen van collega's.
De training richt zich naar communicatieverantwoordelijken en -medewerkers, marketingmedewerkers, ... die verantwoordelijk zijn voor het e-zine van hun organisatie.
Doelen:
Tijdens deze training leer je over de conceptvoorbereiding en praktische organisatie van elektronische tijdschriften, nieuwsbrieven en e-zines.
Inhoud:
We gaan in deze training in op volgende basisvragen:
- Wat kan je wel/niet verwachten van een elektronisch tijdschrift binnen de mix van je communicatiekanalen?
- Hoe pak je dit conceptueel aan: welk soort inhoud, welk soort vormgeving?
- Hoe schrijf je teksten voor een e-zine?
- Naar wie mag je wel/niet een e-zine sturen?
- Wat biedt Web 2.0 hier aan extra's?
- Hoe pak je dit technisch aan (met het voorbeeld van Mailchimp als e-zine generator)?
Werkwijze:
Dit is een interactieve training waarin praktijk en theorie elkaar afwisselen. Je wordt actief uitgenodigd jouw ervaringen met de andere deelnemers te delen. Daarom vragen we de deelnemers die reeds over een e-zine beschikken, dit vooraf naar ons door te mailen. Dan voorzien we in de loop van de trainingsdag een feedbackronde. De lesgever kan dan vertrekken vanuit jouw specifieke vragen en knelpunten. Op die manier kan je ook leren van ervaringen van collega's.