De inschrijvingen voor deze training zijn afgesloten.
Hieronder kan u uw interesse aangeven in deze en andere trainingen. Dan kunnen wij u op de hoogte houden van ons trainingsaanbod.
Hieronder kan u uw interesse aangeven in deze en andere trainingen. Dan kunnen wij u op de hoogte houden van ons trainingsaanbod.
Doelgroep:
Al wie zijn stakeholders, zij het intern, zij het extern, meer wil betrekken bij zijn projecten en activiteiten.
Doelen:
U leert de ‘juiste’ stakeholders engageren. Vraagt u zich soms af of uw visie en missie nog steeds relevant zijn? Zullen ze dat morgen nog zijn? Bent u op zoek naar andere manier om uw zaak uit te bouwen? Vraagt u zich af welke partner u best selecteert? Bent u op zoek naar nieuwe, innovatieve en gedragen ideeën van de burgers om uw beleid te versterken? Wilt u uw reputatie een boost geven en een gerenommeerd leider worden door partnerschappen aan te gaan met geloofwaardige derde partijen? Heeft u het moeilijk om departementen te overtuigen om efficiënter samen te werken binnen uw organisatie? Een goed doordacht stakeholder management is het antwoord op al deze uitdagingen.
Inhoud:
Dag 1
Tijdens de eerste dag van deze training gaan we in op het belang van stakeholder management voor succesvolle organisaties die willen omgaan met constante verandering en disruptie. We leggen een concreet stappenplan uit de doeken om met stakeholders samen te werken rond uw eigen uitdaging. Deze methodiek wordt uitgelegd aan de hand van vele voorbeelden en concrete oefeningen.
Dag 2
Tijdens de tweede dag gaat u zelf aan de slag rond uw eigen uitdagingen. We geven u wat huiswerk mee na dag 1 zodat u voorbereid naar de tweede dag kan komen. U werkt in groepjes samen in enkele workshops om uw eigen uitdaging te concretiseren, zodat u een plan van aanpak heeft om stakeholders te gaan engageren.
Werkwijze:
Deze training vertrekt van een methodiek die geconcretiseerd wordt aan de hand van vele voorbeelden en oefeningen. Op het einde van dag 1 krijgt u huiswerk mee, zodat u tijdens dag 2 kan werken aan uw eigen uitdaging. Groepswerk zorgt voor een goed leereffect tussen de deelnemers.
Na deze 2 dagen heeft u een heel goed beeld van hoe u zelf rond uw eigen uitdaging aan de slag kan met stakeholders.
Lesgevers:
Elke Jeurissen is medeoprichter van Glassroots, een adviesbureau voor stakeholder engagement. Ze heeft bijna 20 jaar ervaring in corporate communicatie, Public Relations en Overheidszaken. Ze werkte voor bedrijven als Mobistar, Nationale Loterij, Microsoft, BSA, Nuon, HP, Alcatel-Lucent, BBC, BAF, SBS Belgium. Ze werkte bij communicatiebureaus, als woordvoerder bij het Federaal Ministerie van Telecommunicatie en Overheidsbedrijven, en was medeoprichter en bedrijfsleider van Grevendonk, Jeurissen & Partners tot december 2011. Ze heeft een breed netwerk van professionele relaties in de Belgische politiek, media, academische wereld en bedrijfsleven. Samen met Cato Léonard schreef ze het boek ”Vreemdgaan voor Managers. Met stakeholders naar je doel.”, genomineerd als Managementboek van het Jaar. www.glassroots.com
Cato Léonard is medeoprichter van Glassroots, een adviesbureau voor stakeholder engagement. Ze heeft 20 jaar ervaring in bedrijfsontwikkeling, digitale marketing en sociale media. Vanuit haar ervaring met nieuwe technologie en vernieuwing van democratische processen heeft ze een doorgedreven kennis over zowel democratische innovatie en burgerparticipatie als over veranderende processen in management voor bedrijven. Samen met Elke Jeurissen schreef ze het boek “Vreemdgaan voor Managers. Met stakeholders naar je doel.”, genomineerd als Managementboek van het Jaar. www.glassroots.com
Al wie zijn stakeholders, zij het intern, zij het extern, meer wil betrekken bij zijn projecten en activiteiten.
Doelen:
U leert de ‘juiste’ stakeholders engageren. Vraagt u zich soms af of uw visie en missie nog steeds relevant zijn? Zullen ze dat morgen nog zijn? Bent u op zoek naar andere manier om uw zaak uit te bouwen? Vraagt u zich af welke partner u best selecteert? Bent u op zoek naar nieuwe, innovatieve en gedragen ideeën van de burgers om uw beleid te versterken? Wilt u uw reputatie een boost geven en een gerenommeerd leider worden door partnerschappen aan te gaan met geloofwaardige derde partijen? Heeft u het moeilijk om departementen te overtuigen om efficiënter samen te werken binnen uw organisatie? Een goed doordacht stakeholder management is het antwoord op al deze uitdagingen.
Inhoud:
Dag 1
Tijdens de eerste dag van deze training gaan we in op het belang van stakeholder management voor succesvolle organisaties die willen omgaan met constante verandering en disruptie. We leggen een concreet stappenplan uit de doeken om met stakeholders samen te werken rond uw eigen uitdaging. Deze methodiek wordt uitgelegd aan de hand van vele voorbeelden en concrete oefeningen.
Dag 2
Tijdens de tweede dag gaat u zelf aan de slag rond uw eigen uitdagingen. We geven u wat huiswerk mee na dag 1 zodat u voorbereid naar de tweede dag kan komen. U werkt in groepjes samen in enkele workshops om uw eigen uitdaging te concretiseren, zodat u een plan van aanpak heeft om stakeholders te gaan engageren.
Werkwijze:
Deze training vertrekt van een methodiek die geconcretiseerd wordt aan de hand van vele voorbeelden en oefeningen. Op het einde van dag 1 krijgt u huiswerk mee, zodat u tijdens dag 2 kan werken aan uw eigen uitdaging. Groepswerk zorgt voor een goed leereffect tussen de deelnemers.
Na deze 2 dagen heeft u een heel goed beeld van hoe u zelf rond uw eigen uitdaging aan de slag kan met stakeholders.
Lesgevers:
Elke Jeurissen is medeoprichter van Glassroots, een adviesbureau voor stakeholder engagement. Ze heeft bijna 20 jaar ervaring in corporate communicatie, Public Relations en Overheidszaken. Ze werkte voor bedrijven als Mobistar, Nationale Loterij, Microsoft, BSA, Nuon, HP, Alcatel-Lucent, BBC, BAF, SBS Belgium. Ze werkte bij communicatiebureaus, als woordvoerder bij het Federaal Ministerie van Telecommunicatie en Overheidsbedrijven, en was medeoprichter en bedrijfsleider van Grevendonk, Jeurissen & Partners tot december 2011. Ze heeft een breed netwerk van professionele relaties in de Belgische politiek, media, academische wereld en bedrijfsleven. Samen met Cato Léonard schreef ze het boek ”Vreemdgaan voor Managers. Met stakeholders naar je doel.”, genomineerd als Managementboek van het Jaar. www.glassroots.com
Cato Léonard is medeoprichter van Glassroots, een adviesbureau voor stakeholder engagement. Ze heeft 20 jaar ervaring in bedrijfsontwikkeling, digitale marketing en sociale media. Vanuit haar ervaring met nieuwe technologie en vernieuwing van democratische processen heeft ze een doorgedreven kennis over zowel democratische innovatie en burgerparticipatie als over veranderende processen in management voor bedrijven. Samen met Elke Jeurissen schreef ze het boek “Vreemdgaan voor Managers. Met stakeholders naar je doel.”, genomineerd als Managementboek van het Jaar. www.glassroots.com
Praktische informatie:
09.30 - 12.30: voormiddagsessie
12.30 - 13.30: lunch
13.30 - 16.30: namiddagsessie
- Dagverloop:
09.30 - 12.30: voormiddagsessie
12.30 - 13.30: lunch
13.30 - 16.30: namiddagsessie
- Vormingslocatie: Thomas More Mechelen
- Prijs:
- Normaal tarief: € 1125 voor 2 dagen, inclusief boek “Vreemdgaan voor Managers. Met stakeholders naar je doel.”, verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat
- Tarief voor overheden en social profit: € 725 voor 2 dagen, inclusief boek “Vreemdgaan voor Managers. Met stakeholders naar je doel.”, verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat
- Studenten: gratis (aantal plaatsen voor studenten is beperkt)
- Normaal tarief: € 1125 voor 2 dagen, inclusief boek “Vreemdgaan voor Managers. Met stakeholders naar je doel.”, verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat
- Korting:
- 10% korting op de totale deelnameprijs voor afgestudeerden van Thomas More (voorheen KHMechelen en Lessius Mechelen).
- Volgt u deze training vanuit een KMO? Deze opleiding is erkend voor betaling met KMO-portefeuillesubsidies. Hiermee betaalt u slechts 50% van het opleidingsbedrag.
| Keer terug naar ons trainingsaanbod |