Social media marketing: hoe doet u dat efficiënt en praktisch?
Datum: dinsdag 3 mei 2016 - overdag
Lesgevers: Davy Vandevinne
Lesgevers: Davy Vandevinne
Doelgroep:
Marketing- en communicatieprofessionals.
Doelen:
Tijdens deze vorming krijgt u inzicht in wat sociale media zijn en welke verschillen er bestaan tussen de netwerken. U leert de meest relevante sociale mediaplatformen in België, hun gebruikers en hun doelen kennen. U leert een social media strategie en een actieplan opstellen én gebruiken.
Inhoud:
Werkwijze:
Aan de hand van inspirerende voorbeelden leert u de do's en don’ts van sociale mediaplatformen kennen. U krijgt praktische tips waarmee u het effect van uw aanwezigheid in sociale media opmerkelijk kunt verbeteren. U maakt onder begeleiding van de lesgever enkele oefeningen. U wisselt met de andere cursisten en met de lesgevers ervaringen uit over wat werkt en waar het fout kan lopen.
Lesgevers:
Davy Vandevinne is al zeven jaar aan de slag als senior consultant bij communicatiebureau Outsource Communications. Daarvoor had hij een carrière als journalist en hoofdredacteur van een aantal ICT-vakbladen. Vandaag is hij vooral bezig met social media (training), content marketing en corporate storytelling. Daarnaast is er nog tijd voor het gezin, KV Mechelen en Doctor Who. www.outsource.be
Marketing- en communicatieprofessionals.
Doelen:
Tijdens deze vorming krijgt u inzicht in wat sociale media zijn en welke verschillen er bestaan tussen de netwerken. U leert de meest relevante sociale mediaplatformen in België, hun gebruikers en hun doelen kennen. U leert een social media strategie en een actieplan opstellen én gebruiken.
Inhoud:
- Welke social media bestaan er en wat kan u ermee?
- Hoe creëert u een social media strategie?
- Hoe maakt u een social media actieplan?
- Hoe beheert u sociale media efficiënt en praktisch?
- Hoe promoot u uw sociale media kanalen?
- Hoe beheert u de inhoud?
- Hoe stimuleert u de interactie?
- Hoe beheert u de conversatie?
- RO van sociale media: Hoe meet u het succes van uw acties?
Werkwijze:
Aan de hand van inspirerende voorbeelden leert u de do's en don’ts van sociale mediaplatformen kennen. U krijgt praktische tips waarmee u het effect van uw aanwezigheid in sociale media opmerkelijk kunt verbeteren. U maakt onder begeleiding van de lesgever enkele oefeningen. U wisselt met de andere cursisten en met de lesgevers ervaringen uit over wat werkt en waar het fout kan lopen.
Lesgevers:
Davy Vandevinne is al zeven jaar aan de slag als senior consultant bij communicatiebureau Outsource Communications. Daarvoor had hij een carrière als journalist en hoofdredacteur van een aantal ICT-vakbladen. Vandaag is hij vooral bezig met social media (training), content marketing en corporate storytelling. Daarnaast is er nog tijd voor het gezin, KV Mechelen en Doctor Who. www.outsource.be
Praktische informatie:
09.30 - 12.30: voormiddagsessie
12.30 - 13.30: lunch
13.30 - 16.30: namiddagsessie
- Dagverloop:
09.30 - 12.30: voormiddagsessie
12.30 - 13.30: lunch
13.30 - 16.30: namiddagsessie
- Vormingslocatie: Thomas More Mechelen
- Prijs:
- Normaal tarief: € 550 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
- Tarief voor overheden en social profit: € 350 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
- Studenten: gratis (aantal plaatsen voor studenten is beperkt)
- Normaal tarief: € 550 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
- Korting:
- 10% korting op de deelnameprijs voor afgestudeerden van Thomas More (voorheen KHMechelen en Lessius Mechelen).
- Volgt u deze training vanuit een KMO? Deze opleiding is erkend voor betaling met KMO-portefeuillesubsidies. Hiermee betaalt u slechts 50% van het opleidingsbedrag.