Service design voor beginners
Hefboom voor betere dienstverleningen
Hefboom voor betere dienstverleningen
Datum: donderdagen 21, 28 april & 12 mei 2016 - avonden
Lesgevers: Leen Haesaert
Lesgevers: Leen Haesaert
De inschrijvingen voor deze training zijn afgesloten.
Hieronder kan u uw interesse aangeven in deze en andere trainingen. Dan kunnen wij u op de hoogte houden van ons trainingsaanbod.
Hieronder kan u uw interesse aangeven in deze en andere trainingen. Dan kunnen wij u op de hoogte houden van ons trainingsaanbod.
Doelgroep:
Iedereen die zijn dienstverlening wil optimaliseren en kennis wil maken met een nieuwe methodiek.
Doelen:
Inzicht krijgen in de service design methode als hefboom om de kwaliteit van dienstverleningen te verbeteren. De methodiek in de eigen organisatie kunnen toepassen.
Inhoud:
Wat is service design? Wat levert het op voor uw organisatie, uw dienstverlening, uw werknemers, uw gebruikers? Welke modellen zijn er? Uit welke fasen bestaat het service design denken? Welke tools zijn er om de gebruiker en zijn beleving echt te doorgronden? Hoe verzamel je gebruikerservaringen en hoe breng je ze in kaart? Hoe ontwerp je nieuwe (aspecten van) dienstverleningen? Wat is prototypen van een dienstverlening? Wat is co-creatie en hoe pak ik dit het best aan?
Werkwijze:
De vormingen zijn als interactieve en creatieve doe-dagen opgevat. Via beeldmateriaal wordt de service design methode op een heel laagdrempelige manier tot leven gebracht en elk aspect van de methode wordt door de cursisten zelf beleefd via brainstormsessies, persona’s uitschrijven, customer journeys en experiences uittekenen, enzovoort. De deelnemers vertrekken hierbij telkens van de dienstverlening(en) van hun eigen organisatie. De deelnemers werken de tools verder uit tussen twee vormingen in.
Lesgever:
Leen Haesaert werkt sedert 1986 voor Thomas More. Ze doceert in de bacheloropleiding Office Management en bij Memori coacht ze organisaties om efficiënter en publieksgerichter te communiceren. Ze heeft een brede expertise opgebouwd in schriftelijke bedrijfscommunicatie, interculturele en inclusieve communicatie en visualiserend communiceren. Ze volgt innovatieve trends in het bedrijfsleven op de voet en vertaalt ze in uitdagende projecten en vormingen. Zo staat dit jaar Service Design centraal in haar werk. Ze slaagt er telkens in om trainingen op maat te maken die een stevige match zijn met de noden van de organisaties en voor een directe transfer zorgen naar de werkvloer.
Iedereen die zijn dienstverlening wil optimaliseren en kennis wil maken met een nieuwe methodiek.
Doelen:
Inzicht krijgen in de service design methode als hefboom om de kwaliteit van dienstverleningen te verbeteren. De methodiek in de eigen organisatie kunnen toepassen.
Inhoud:
Wat is service design? Wat levert het op voor uw organisatie, uw dienstverlening, uw werknemers, uw gebruikers? Welke modellen zijn er? Uit welke fasen bestaat het service design denken? Welke tools zijn er om de gebruiker en zijn beleving echt te doorgronden? Hoe verzamel je gebruikerservaringen en hoe breng je ze in kaart? Hoe ontwerp je nieuwe (aspecten van) dienstverleningen? Wat is prototypen van een dienstverlening? Wat is co-creatie en hoe pak ik dit het best aan?
Werkwijze:
De vormingen zijn als interactieve en creatieve doe-dagen opgevat. Via beeldmateriaal wordt de service design methode op een heel laagdrempelige manier tot leven gebracht en elk aspect van de methode wordt door de cursisten zelf beleefd via brainstormsessies, persona’s uitschrijven, customer journeys en experiences uittekenen, enzovoort. De deelnemers vertrekken hierbij telkens van de dienstverlening(en) van hun eigen organisatie. De deelnemers werken de tools verder uit tussen twee vormingen in.
Lesgever:
Leen Haesaert werkt sedert 1986 voor Thomas More. Ze doceert in de bacheloropleiding Office Management en bij Memori coacht ze organisaties om efficiënter en publieksgerichter te communiceren. Ze heeft een brede expertise opgebouwd in schriftelijke bedrijfscommunicatie, interculturele en inclusieve communicatie en visualiserend communiceren. Ze volgt innovatieve trends in het bedrijfsleven op de voet en vertaalt ze in uitdagende projecten en vormingen. Zo staat dit jaar Service Design centraal in haar werk. Ze slaagt er telkens in om trainingen op maat te maken die een stevige match zijn met de noden van de organisaties en voor een directe transfer zorgen naar de werkvloer.
Praktische informatie:
18.00 - 21.30: trainingsavond
- Dagverloop:
18.00 - 21.30: trainingsavond
- Vormingslocatie: Thomas More Mechelen
- Prijs:
- Normaal tarief: € 875 voor 3 avonden
- Tarief voor overheden en social profit: € 450 voor 3 avonden
- Studenten: gratis (aantal plaatsen voor studenten is beperkt)
- Normaal tarief: € 875 voor 3 avonden
- Korting:
- 10% korting op de totale deelnameprijs voor afgestudeerden van Thomas More (voorheen KHMechelen en Lessius Mechelen).
- Volgt u deze training vanuit een KMO? Deze opleiding is erkend voor betaling met KMO-portefeuillesubsidies. Hiermee betaalt u slechts 50% van het opleidingsbedrag.
- Op maat: Legt u graag uw eigen accenten? Organiseert u graag een training voor een specifieke groep teamleden? Vraag dan een training op maat aan.