Memori
  • Trainingen
    • Academie voor Interne Communicatie
    • Academie voor Periodieke Pers
    • Heerlijk Helder in de Zorg
    • Praktisch
  • Documenten & tools
    • lokale journalistiek
    • heerlijkheldertoolkit
    • bestelcaspar
    • Algemene voorwaarden
    • Facturatiegegevens
  • Contact
|  Keer terug naar ons trainingsaanbod  |
SEO: hoger scoren in Google door slimme contentmarketing
​Datum:  dinsdag 19 april 2016 - avond
Lesgevers:  Robbert Bremer
De inschrijvingen voor deze training zijn afgesloten.
​Hieronder kan u uw interesse aangeven in deze en andere trainingen. Dan kunnen wij u
 op de hoogte houden van ons trainingsaanbod. 
Interesseformulier
Doelgroep: 
Ondernemers, communicatie- en marketingverantwoordelijken met de tijd en ambitie om hun aanwezigheid in zoekmachines te vergroten.

Doelen:
SEO of zoekmachineoptimalisatie is een vaak verkeerd begrepen bezigheid met veel mogelijkheden en valkuilen. Er bestaan meer dan een miljard websites op het internet die allemaal bovenaan in Google willen staan. Hoog ‘ranken’ in Google vereist tijd en creativiteit, alsook het nodig inzicht in de werking van zoekmachines.
In deze training krijgt u de nodig basiskennis mee om te weten wat u kan doen om uw aanwezigheid in zoekmachines te vergroten, en soms vooral wat u níet moet doen. Elk onderdeel van SEO wordt in de kern besproken, waarna de nadruk zal liggen op het optimaliseren en promoten van de inhoud van uw site.

Inhoud:
  • Werking van Google: waarom is Google zo succesvol en wat zijn de belangrijkste onderdelen?
  • Site structuur & technische SEO: wat maakt een site (niet) leesbaar en indexeerbaar in Google?
  • Linkbuilding: Hoe analyseert u uw linkprofiel en hoe maakt u het beter?
  • Content: welke content werkt? Hoe schrijft u deze het best? Hoe verschijnt het in zoekmachines?


Werkwijze:
De nadruk ligt op het overbrengen van de juiste kennis en knowhow om zelf aan de slag te gaan voor uw eigen website. Aan de hand van voorbeelden en casussen worden de belangrijkste opportuniteiten en valkuilen geïllustreerd. Interactie wordt aangemoedigd en er is ruimte voor concrete vragen over uw eigen SEO-activiteit. 
​
Lesgever:
Robbert Bremer heeft een opleiding marketing gevolgd aan de Karel de Grote-Hogeschool in Antwerpen, met een nadruk op digitale en zoekmachinemarketing. Nadat hij als digital marketer voor zijn eerste werkgever een sterke aanwezigheid in Google verzorgd had, besloot hij dit fulltime te doen. Nu helpt hij als SEO/SEA Consultant bij FairEtail grote bedrijven onder meer bij het optimaliseren van hun websites voor zoekmachines. www.fairetail.be
Praktische informatie:
  • ​Dagverloop: 
           17.30 - 18.00: onthaal met koffie en thee
           18.00 - 21.30: trainingsavond

  • Vormingslocatie: Thomas More Mechelen

  • Prijs:
    • Normaal tarief: € 350
    • Tarief voor overheden en social profit: € 150
    • Studenten: gratis (aantal plaatsen voor studenten is beperkt)
​
  • Korting:
    • 10% korting op de totale deelnameprijs voor ​afgestudeerden van Thomas More (voorheen KHMechelen en Lessius Mechelen).
    • ​​Volgt u deze training vanuit een KMO? Deze opleiding is erkend voor betaling met KMO-portefeuillesubsidies. Hiermee betaalt u slechts 50% van het opleidingsbedrag.​
​​
|  Keer terug naar ons trainingsaanbod  |
Memori - Onderzoek, advies & trainingen
Zandpoortvest 60, 2800 Mechelen
Telefoon: +32 (0)15 369 300
Website: www.memori.be
Gebruikersvoorwaarden en privacy
Foto
  • Trainingen
    • Academie voor Interne Communicatie
    • Academie voor Periodieke Pers
    • Heerlijk Helder in de Zorg
    • Praktisch
  • Documenten & tools
    • lokale journalistiek
    • heerlijkheldertoolkit
    • bestelcaspar
    • Algemene voorwaarden
    • Facturatiegegevens
  • Contact