Schrijven voor het web
Datum: maandag 30 mei 2016 - overdag
Lesgevers: Bruno Koninckx
Lesgevers: Bruno Koninckx
De inschrijvingen voor deze training zijn afgesloten.
Hieronder kan u uw interesse aangeven in deze en andere trainingen. Dan kunnen wij u op de hoogte houden van ons trainingsaanbod.
Hieronder kan u uw interesse aangeven in deze en andere trainingen. Dan kunnen wij u op de hoogte houden van ons trainingsaanbod.
Doelgroep:
Iedereen die teksten moet schrijven voor digitale kanalen.
Doelen:
Op een heldere en snel leesbare manier teksten voor digitale kanalen leren schrijven.
Inhoud:
We vertrekken vanuit de vraag of schrijven voor papier of digitale kanalen wel zo verschillend is. In praktische oefeningen proberen we het doel van een site te bepalen, het profiel van de bezoeker uit te werken en een concreet stappenplan voor de eigen site op te stellen. Dit alles in functie van het beter kunnen schrijven voor digitale kanalen. De website krijgt de meeste aandacht, maar we kijken ook naar andere digitale kanalen zoals nieuwsbrieven of sociale media.
We bekijken en beoordelen verschillende sites, waaronder die van de deelnemers. Tot slot belichten we heel concreet hoe u een goede schermtekst opbouwt en schrijft.
Werkwijze:
In de voormiddag wisselen we een meer theoretische onderbouw af met een paar oefeningen en reflectiemomenten. In de namiddag focussen we op het zelf (her)schrijven van uw eigen teksten en de beoordeling daarvan.
Lesgever:
Bruno Koninckx werkt deeltijds als onderzoeker rond digitale media en innovatie bij Memori – Thomas More. Hij heeft meer dan 25 ervaring als journalist en redacteur voor klassieke en digitale media.
Iedereen die teksten moet schrijven voor digitale kanalen.
Doelen:
Op een heldere en snel leesbare manier teksten voor digitale kanalen leren schrijven.
Inhoud:
We vertrekken vanuit de vraag of schrijven voor papier of digitale kanalen wel zo verschillend is. In praktische oefeningen proberen we het doel van een site te bepalen, het profiel van de bezoeker uit te werken en een concreet stappenplan voor de eigen site op te stellen. Dit alles in functie van het beter kunnen schrijven voor digitale kanalen. De website krijgt de meeste aandacht, maar we kijken ook naar andere digitale kanalen zoals nieuwsbrieven of sociale media.
We bekijken en beoordelen verschillende sites, waaronder die van de deelnemers. Tot slot belichten we heel concreet hoe u een goede schermtekst opbouwt en schrijft.
Werkwijze:
In de voormiddag wisselen we een meer theoretische onderbouw af met een paar oefeningen en reflectiemomenten. In de namiddag focussen we op het zelf (her)schrijven van uw eigen teksten en de beoordeling daarvan.
Lesgever:
Bruno Koninckx werkt deeltijds als onderzoeker rond digitale media en innovatie bij Memori – Thomas More. Hij heeft meer dan 25 ervaring als journalist en redacteur voor klassieke en digitale media.
Praktische informatie:
09.30 - 12.30: voormiddagsessie
12.30 - 13.30: lunch
13.30 - 16.30: namiddagsessie
- Dagverloop:
09.30 - 12.30: voormiddagsessie
12.30 - 13.30: lunch
13.30 - 16.30: namiddagsessie
- Vormingslocatie: Thomas More Mechelen
- Prijs:
- Normaal tarief: € 550 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
- Tarief voor overheden en social profit: € 350 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
- Studenten: gratis (aantal plaatsen voor studenten is beperkt)
- Korting:
- 10% korting op de totale deelnameprijs voor afgestudeerden van Thomas More (voorheen KHMechelen en Lessius Mechelen).
- Volgt u deze training vanuit een KMO? Deze opleiding is erkend voor betaling met KMO-portefeuillesubsidies. Hiermee betaalt u slechts 50% van het opleidingsbedrag.