Met succes gedrag veranderen
Datum: maandag 13 juni 2016 - overdag
Lesgevers: Marijke Lemal
Lesgevers: Marijke Lemal
Doelgroep:
Communicatieprofessionals, marketingprofessionals, beleidsmedewerkers of projectmanagers die willen leren hoe ze op een effectieve en onderbouwde manier een campagne kunnen opzetten om gedrag van burgers, klanten of medewerkers te veranderen.
Doelen:
Gedrag veranderen is een hele uitdaging. Of het nu gaat om mensen meer te laten fietsen, gezonder te laten eten, hen aan te zetten om een nieuwe technologie te gebruiken of om een goed doel te steunen. Wat zorgt ervoor dat mensen niet alleen voornemens formuleren maar ook werkelijk hun gedrag aanpassen of nieuw gedrag aanleren? En met welke hefbomen kan u dat mogelijk maken? Na deze workshop weet u hoe u op een stapsgewijze manier een onderbouwde campagne opzet zodat u maximale impact hebt. U gaat bovendien zelf aan de slag met een hypothetische campagne of uw eigen casus.
Inhoud:
In deze workshop leert u de belangrijkste principes van gedragsverandering en sociale marketing. U krijgt een stappenplan en tools om op een systematische manier van een uitdaging naar analyse, een campagnestrategie en de uitwerking van een campagne te komen. Het stappenplan is een combinatie van het campagne strategie instrument (CASI), het 7E-model en andere inzichten uit gedragswetenschappen en marketing.
Onder meer de volgende onderdelen komen aan bod:
Werkwijze:
Afwisseling van inzichten in gedragsverandering, voorbeelden en een concreet stappenplan. Luisteren wordt gecombineerd met het doen van praktische opdrachten.
Lesgever:
Marijke Lemal is onderzoekshoofd van Thomas More media en business schools. Ze doceert er ook het vak sociale marketing. Marijke is communicatiewetenschapper en heeft een stevige wetenschappelijke basis opgebouwd over communicatie, marketing en gedragsverandering. Die ervaring brengt ze in de praktijk door projecten met verschillende organisaties en bedrijven.
Communicatieprofessionals, marketingprofessionals, beleidsmedewerkers of projectmanagers die willen leren hoe ze op een effectieve en onderbouwde manier een campagne kunnen opzetten om gedrag van burgers, klanten of medewerkers te veranderen.
Doelen:
Gedrag veranderen is een hele uitdaging. Of het nu gaat om mensen meer te laten fietsen, gezonder te laten eten, hen aan te zetten om een nieuwe technologie te gebruiken of om een goed doel te steunen. Wat zorgt ervoor dat mensen niet alleen voornemens formuleren maar ook werkelijk hun gedrag aanpassen of nieuw gedrag aanleren? En met welke hefbomen kan u dat mogelijk maken? Na deze workshop weet u hoe u op een stapsgewijze manier een onderbouwde campagne opzet zodat u maximale impact hebt. U gaat bovendien zelf aan de slag met een hypothetische campagne of uw eigen casus.
Inhoud:
In deze workshop leert u de belangrijkste principes van gedragsverandering en sociale marketing. U krijgt een stappenplan en tools om op een systematische manier van een uitdaging naar analyse, een campagnestrategie en de uitwerking van een campagne te komen. Het stappenplan is een combinatie van het campagne strategie instrument (CASI), het 7E-model en andere inzichten uit gedragswetenschappen en marketing.
Onder meer de volgende onderdelen komen aan bod:
- De psychologie van gedrag: bewuste en onbewuste determinanten van gedrag
- Doelgroepen en segmentatie
- Hefbomen om gedrag te veranderen
- Nudging of duwtjes in de goede richting
- Inspirerende voorbeelden van gedragsveranderingscampagnes
Werkwijze:
Afwisseling van inzichten in gedragsverandering, voorbeelden en een concreet stappenplan. Luisteren wordt gecombineerd met het doen van praktische opdrachten.
Lesgever:
Marijke Lemal is onderzoekshoofd van Thomas More media en business schools. Ze doceert er ook het vak sociale marketing. Marijke is communicatiewetenschapper en heeft een stevige wetenschappelijke basis opgebouwd over communicatie, marketing en gedragsverandering. Die ervaring brengt ze in de praktijk door projecten met verschillende organisaties en bedrijven.
Praktische informatie
09.30 - 12.30: voormiddagsessie
12.30 - 13.30: lunch
13.30 - 16.30: namiddagsessie
- Dagverloop:
09.30 - 12.30: voormiddagsessie
12.30 - 13.30: lunch
13.30 - 16.30: namiddagsessie
- Vormingslocatie: Thomas More Mechelen
- Prijs: € 350 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
- Korting:
- 10% korting op de totale deelnameprijs voor afgestudeerden van Thomas More (voorheen KHMechelen en Lessius Mechelen).
- Volgt u deze training vanuit een KMO? Deze opleiding is erkend voor betaling met KMO-portefeuillesubsidies. Hiermee betaalt u slechts 50% van het opleidingsbedrag.
- Op maat: Legt u graag uw eigen accenten? Organiseert u graag een training voor een specifieke groep teamleden? Vraag dan een training op maat aan.