Hoe haalt u meer uit uw digitale communicatie?
Focus op de behoeften en motivaties van de gebruiker Lesgever:
Gerrie Smits is een digitale strategie consultant, spreker en coach. Hij helpt organisaties om meer uit het internet te halen door te focussen op mensen en hun behoeftes. Voor hij freelance ging, was hij verantwoordelijk voor digitale strategie en innovatie bij stad Antwerpen. Hij implementeerde er ook een social media strategie die er voor zorgde dat de principes van conversatie-denken in alle aspecten van de organisatie werd geïntegreerd. http://gerriesmits.com |
Doelgroep:
Communicatiemedewerkers die niet vies zijn van een beetje zelfreflectie en hun buikgevoel wat willen bijsturen met een pragmatisch kader. Teamleiders die hun teams willen inspireren, bijsturen of uitdagen. Strategische voorkennis is niet belangrijk, maar een beetje analytisch en reflectie vermogen is meegenomen.
Doelen:
Op zich is communicatie niet moeilijk. Wat zegt u tegen wie waar wanneer? Maar in deze tijden van fragmentering en constante technologische verandering, bestaat de kans dat u door de bomen het bos niet meer ziet. Begint u eindelijk te snappen hoe Twitter werkt, dan komen Snapchat en Vine er weer bij. Hebt u eindelijk een responsive nieuwe website, dan blijkt dat contextuele notificaties weer ‘the next thing’ te zijn.
Technologie zal snel blijven veranderen. Maar de motivaties en de behoeften van de mens blijven redelijk stabiel. In deze training werken we ons door een fundamenteel, maar pragmatisch kader waarbij de gebruiker/klant altijd centraal staat. We graven een beetje dieper naar de Why, om zo tot een betere Wat, Waar en Hoe te komen.
Het Care & Share model geeft een strategisch kader, maar geeft u tegelijkertijd ook concrete to do’s mee, volgens het 666-principe. Wat kan u doen binnen de 6 uur, 6 weken en 6 maanden?
Na de sessie moet u het kader kunnen gebruiken en kunnen toepassen op uw eigen situatie, zodat u meer vanuit de gebruiker en de ‘Why’ gaat denken.
U kan het kader ook zelf binnen uw eigen organisatie gebruiken om de interne strategie verder uit te werken.
U hebt concrete tips meegekregen op het vlak van kanalen en formats.
Maar vooral: u hebt geleerd om op de juiste momenten de juiste ‘Why’ vraag te stellen.
Inhoud:
We bekijken de verschillende stappen van een communicatie-strategie vanuit een user-centric perspectief.
Werkwijze:
De sessie is een mix van theorie, inspiratie en praktische oefeningen. Aan de hand van een concrete case doorlopen we verschillende stappen van het proces.
Door groepsoefeningen en ervaringen te delen, leren we ook van elkaar.
Communicatiemedewerkers die niet vies zijn van een beetje zelfreflectie en hun buikgevoel wat willen bijsturen met een pragmatisch kader. Teamleiders die hun teams willen inspireren, bijsturen of uitdagen. Strategische voorkennis is niet belangrijk, maar een beetje analytisch en reflectie vermogen is meegenomen.
Doelen:
Op zich is communicatie niet moeilijk. Wat zegt u tegen wie waar wanneer? Maar in deze tijden van fragmentering en constante technologische verandering, bestaat de kans dat u door de bomen het bos niet meer ziet. Begint u eindelijk te snappen hoe Twitter werkt, dan komen Snapchat en Vine er weer bij. Hebt u eindelijk een responsive nieuwe website, dan blijkt dat contextuele notificaties weer ‘the next thing’ te zijn.
Technologie zal snel blijven veranderen. Maar de motivaties en de behoeften van de mens blijven redelijk stabiel. In deze training werken we ons door een fundamenteel, maar pragmatisch kader waarbij de gebruiker/klant altijd centraal staat. We graven een beetje dieper naar de Why, om zo tot een betere Wat, Waar en Hoe te komen.
Het Care & Share model geeft een strategisch kader, maar geeft u tegelijkertijd ook concrete to do’s mee, volgens het 666-principe. Wat kan u doen binnen de 6 uur, 6 weken en 6 maanden?
Na de sessie moet u het kader kunnen gebruiken en kunnen toepassen op uw eigen situatie, zodat u meer vanuit de gebruiker en de ‘Why’ gaat denken.
U kan het kader ook zelf binnen uw eigen organisatie gebruiken om de interne strategie verder uit te werken.
U hebt concrete tips meegekregen op het vlak van kanalen en formats.
Maar vooral: u hebt geleerd om op de juiste momenten de juiste ‘Why’ vraag te stellen.
Inhoud:
We bekijken de verschillende stappen van een communicatie-strategie vanuit een user-centric perspectief.
- Hoe kan u de input-fase meer user-centric maken?
- Hoe kan u personages ontwikkelen?
- Hoe kan u makkelijker noden identificeren, zowel op functioneel, emotioneel als sociaal vlak? Die noden kunnen een filter zijn om al dan niet bepaalde communicatie/content te brengen.
- Hoe krijg u betere antwoorden op die vraag: Why Would They Care?
- Wat is de impact op kanaalstrategieën? We kijken naar hoe de touchpoints met de gebruiker gefragmenteerder worden.
- Wat betekent user-centric denken op het vlak van vorm/formats, van tekst, beeld en video?
- En ook: wat zijn de drijfveren van mensen om dingen te delen of door te vertellen? En hoe kan u daar op inspelen?
- Evalueren is cruciaal. Hoe meet u de juiste dingen?
Werkwijze:
De sessie is een mix van theorie, inspiratie en praktische oefeningen. Aan de hand van een concrete case doorlopen we verschillende stappen van het proces.
Door groepsoefeningen en ervaringen te delen, leren we ook van elkaar.
Praktische informatie:
09.30 - 12.30: voormiddagsessie
12.30 - 13.30: lunch
13.30 - 16.30: namiddagsessie
- Dagverloop:
09.30 - 12.30: voormiddagsessie
12.30 - 13.30: lunch
13.30 - 16.30: namiddagsessie
- Vormingslocatie: Thomas More Mechelen
- Prijs:
- Normaal tarief: € 550 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
- Tarief voor overheden en social profit: € 350 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
- Studenten: gratis (aantal plaatsen voor studenten is beperkt)
- Korting:
- 10% korting op de deelnameprijs voor afgestudeerden van Thomas More (voorheen KHMechelen en Lessius Mechelen).
- Volgt u deze training vanuit een KMO? Deze opleiding is erkend voor betaling met KMO-portefeuillesubsidies. Hiermee betaalt u slechts 50% van het opleidingsbedrag.