Wat houdt zo'n coaching in?
- We screenen uw zorgcommunicatie op toegankelijkheid: telefoongesprekken, zorggesprekken, wegwijs in de zorgomgeving, brochures, folders, formulieren, .... We doen dit aan de hand van checklists, telefoonscenario's, wandelinterviews en focusgroepsgesprekken met de zorgvragers.
- We geven aan welke zorgcommunicatie prioritair om aanpassingen vraagt.
- We helpen uw organisatie om bewustwording en draagvlak voor health literacy te creëren. Zo kunnen we een informatieve lunchsessie verzorgen, een kort inspiratiemoment of een workshop.
- We maken u wegwijs in goede praktijkvoorbeelden en inspireren u met handige online tools voor toegankelijk taalgebruik en visualiseringen.
- We maken met u een lijst met toegankelijke alternatieven voor de meest gebruikte moeilijke woorden, volledig op maat van uw organisatie.
- We kijken hoe u het best een projectgroep kunt opzetten die verantwoordelijk wordt voor heldere zorgcommunicatie.
- We helpen een projectplan op te stellen en geven advies over hoe u de resultaten kunt verankeren.