Gerrie Smits
E-mail: gerrie.smits@stad.antwerpen.be
Twitter: @gerriesmits
Gerrie Smits is Social Media Manager van Stad Antwerpen. Hij is verantwoordelijk voor de overkoepelende strategische visie over alles wat met sociale media en conversatie te maken heeft. Hij maakt ook deel uit van het kernteam dat de digitale strategie van Stad Antwerpen uitgewerkt heeft.
Zijn favoriete topics zijn 'user experience', het belang van een redactionele insteek en hoe je door een gestuurde haat voor Edgerank beter wordt in Facebook-communicatie. Hij gebruikt ook de woorden ‘relevantie’ en ‘faciliteren’ veel te vaak.
Voor hij bij Stad Antwerpen begon te werken, was hij mede-oprichter van het Londense social media agency RAAK. Dat bureau was één van de eersten dat zich specialiseerde in sociale media. Gerrie deed projecten en consultancy voor zowel klanten uit de mode-industrie, B2B als de non-profit sector.
Daarvoor was hij achtereenvolgens student (licentiaten Germaanse Talen en Culturele Studies), muziekjournalist, producer bij muziekzender MTV en oprichter van een productiehuis dat focuste op videoclips en webcontent.
Voor Memori geeft Gerrie de training 'Online conversatiemanagement'.
Twitter: @gerriesmits
Gerrie Smits is Social Media Manager van Stad Antwerpen. Hij is verantwoordelijk voor de overkoepelende strategische visie over alles wat met sociale media en conversatie te maken heeft. Hij maakt ook deel uit van het kernteam dat de digitale strategie van Stad Antwerpen uitgewerkt heeft.
Zijn favoriete topics zijn 'user experience', het belang van een redactionele insteek en hoe je door een gestuurde haat voor Edgerank beter wordt in Facebook-communicatie. Hij gebruikt ook de woorden ‘relevantie’ en ‘faciliteren’ veel te vaak.
Voor hij bij Stad Antwerpen begon te werken, was hij mede-oprichter van het Londense social media agency RAAK. Dat bureau was één van de eersten dat zich specialiseerde in sociale media. Gerrie deed projecten en consultancy voor zowel klanten uit de mode-industrie, B2B als de non-profit sector.
Daarvoor was hij achtereenvolgens student (licentiaten Germaanse Talen en Culturele Studies), muziekjournalist, producer bij muziekzender MTV en oprichter van een productiehuis dat focuste op videoclips en webcontent.
Voor Memori geeft Gerrie de training 'Online conversatiemanagement'.