E-mail marketing via Mailchimp
Datum: maandag 20 juni 2016 - overdag
Lesgevers: Lieven Van de Velde
Lesgevers: Lieven Van de Velde
De inschrijvingen voor deze training zijn afgesloten.
Hieronder kan u uw interesse aangeven in deze en andere trainingen. Dan kunnen wij u op de hoogte houden van ons trainingsaanbod.
Hieronder kan u uw interesse aangeven in deze en andere trainingen. Dan kunnen wij u op de hoogte houden van ons trainingsaanbod.
Doelgroep:
Iedereen die meer uit e-mail wil halen voor de eigen organisatie. Dit ofwel via éénmalige mail campagnes of door het verzenden van een e-nieuwsbrief naar de bestaande contacten en klanten.
De software die we gebruiken is Mailchimp.
Voorafgaande kennis van Mailchimp of e-mail marketing is niet vereist.
Doelen:
Deze training heeft als doel om u de succes- en aandachtspunten van e-mail marketing mee te geven. Bedoeling is dat u op het einde van de sessie een sterke e-mail campagne kan opzetten en ook in staat bent deze achteraf te analyseren.
Om de mails op te stellen gebruiken we Mailchimp. U zal na de sessie een e-mail campagne kunnen opzetten en verzenden met MailChimp.
Inhoud:
10 vragen waar deze opleiding een antwoord op geeft:
Werkwijze:
De opleiding is zeer praktisch opgezet en bevat tal van tips en voorbeelden om een sterke campagnes via mail op te zetten. U heeft een eigen computer zodat u de acties in Mailchimp onmiddellijk kan uitproberen.
Lesgever:
Lieven Van de Velde is spreker en ondernemer. Zijn specialisatie, en passie ligt in het spreken over promotie voeren, online marketing, e-mail marketing en online zakendoen. Heel wat organisaties zoals UNIZO, opleidingscentra zoals Syntra en beroepsorganisaties deden in het verleden al beroep op zijn diensten als spreker. En dat voor seminaries, keynotes, trainingen en webinars (online info sessies). Naast spreekopdrachten coacht Lieven een 7-tal ondernemingen bij de uitbouw van hun online activiteiten. Hij onderneemt zelf in de eigen firma YOUniverse.
Iedereen die meer uit e-mail wil halen voor de eigen organisatie. Dit ofwel via éénmalige mail campagnes of door het verzenden van een e-nieuwsbrief naar de bestaande contacten en klanten.
De software die we gebruiken is Mailchimp.
Voorafgaande kennis van Mailchimp of e-mail marketing is niet vereist.
Doelen:
Deze training heeft als doel om u de succes- en aandachtspunten van e-mail marketing mee te geven. Bedoeling is dat u op het einde van de sessie een sterke e-mail campagne kan opzetten en ook in staat bent deze achteraf te analyseren.
Om de mails op te stellen gebruiken we Mailchimp. U zal na de sessie een e-mail campagne kunnen opzetten en verzenden met MailChimp.
Inhoud:
10 vragen waar deze opleiding een antwoord op geeft:
- Is e-mail nog een succesvol middel om promotie te voeren?
- Waar moet u op letten als u een e-mail verstuurt naar uw klanten?
- Waar moet u aan denken wanneer u een nieuwsbrief opstelt?
- Wat zijn de wettelijke richtlijnen om aan e-mail marketing te kunnen doen?
- Hoe zorgt u ervoor dat de mails die u verstuurt niet in de SPAM folder terechtkomen?
- Hoe leest u de statistieken in Mailchimp?
- Hoe ziet u wat de geadresseerden van uw mail campagne effectief op de website hebben uitgevoerd?
- Hoe stelt u een e-mail campagne op met MailChimp? En hoe zorgt u voor de verzending?
- Kan u het inschrijvingsformulier voor e-mails op uw website koppelen met MailChimp?
- Waar moet u op letten bij het ontwerpen van een e-mail marketing campagne of e-nieuwsbrief? Ook rekening houdende met de mobiele gebruikers.
Werkwijze:
De opleiding is zeer praktisch opgezet en bevat tal van tips en voorbeelden om een sterke campagnes via mail op te zetten. U heeft een eigen computer zodat u de acties in Mailchimp onmiddellijk kan uitproberen.
Lesgever:
Lieven Van de Velde is spreker en ondernemer. Zijn specialisatie, en passie ligt in het spreken over promotie voeren, online marketing, e-mail marketing en online zakendoen. Heel wat organisaties zoals UNIZO, opleidingscentra zoals Syntra en beroepsorganisaties deden in het verleden al beroep op zijn diensten als spreker. En dat voor seminaries, keynotes, trainingen en webinars (online info sessies). Naast spreekopdrachten coacht Lieven een 7-tal ondernemingen bij de uitbouw van hun online activiteiten. Hij onderneemt zelf in de eigen firma YOUniverse.
Praktische informatie:
09.30 - 12.30: voormiddagsessie
12.30 - 13.30: lunch
13.30 - 16.30: namiddagsessie
- Dagverloop:
09.30 - 12.30: voormiddagsessie
12.30 - 13.30: lunch
13.30 - 16.30: namiddagsessie
- Vormingslocatie: Thomas More Mechelen
- Prijs:
- Normaal tarief: € 550 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
- Tarief voor overheden en social profit: € 350 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
- Studenten: gratis (aantal plaatsen voor studenten is beperkt)
- Normaal tarief: € 550 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
- Korting:
- 10% korting op de deelnameprijs voor afgestudeerden van Thomas More (voorheen KHMechelen en Lessius Mechelen).
- Volgt u deze training vanuit een KMO? Deze opleiding is erkend voor betaling met KMO-portefeuillesubsidies. Hiermee betaalt u slechts 50% van het opleidingsbedrag.