Duurzaam communiceren, communiceren over duurzaamheid
Datum: dinsdag 26 april 2016 - overdag
Lesgevers: Inge De Clerck
Lesgevers: Inge De Clerck
Doelgroep:
Zij die over duurzaamheid willen of moeten communiceren en niet in de val van greenwashing willen trappen. Zij die duurzaam willen communiceren.
Doelen:
Inhoud:
Werkwijze:
Dit is een interactieve sessie met voorbeelden en cases aangepast aan de deelnemers.
Lesgevers:
Inge De Clerck (°1971) koppelt haar jarenlange expertise als adviseur in marketing en communicatie aan een sterke passie voor duurzaamheid. Zo adviseert zij haar klanten bij hun marketing- en communicatieaanpak en begeleidt hen bij hun communicatie over duurzaamheid. Sinds 2009 werkt ze als zelfstandig duurzaam communicatie adviseur, eerst in samenwerking met een gerenommeerd adviesbureau in duurzaamheid (BECO, nu E&Y), sinds eind 2010 solo. Daarvoor had ze haar eigen communicatiebureau dat diensten aanbood op het vlak van strategie, PR, DM, events, (cultuur)sponsoring en corporate identity.
Zij die over duurzaamheid willen of moeten communiceren en niet in de val van greenwashing willen trappen. Zij die duurzaam willen communiceren.
Doelen:
- Kennis vergaren over het hoe en waarom van duurzaam communiceren.
- Inzicht verwerven in de stappen naar duurzame marketing en communicatie.
- Kennismaken met duurzame marketing- en communicatietechnieken en kanalen o.a. drukwerk, copywriting, social media, on-line, duurzaamheidsverslaggeving, eventmarketing…
- Inspiratie opdoen via originele cases.
Inhoud:
- Wat is nu juist duurzame communicatie en marketing?
- Waarom is communicatie zo belangrijk in een goede MVO-aanpak?
- Kan je je als organisatie nog onderscheiden met duurzaamheid als USP?
- Hoe blijf je uit de val van greenwashing?
- Hoe bouw je duurzame relaties op met je stakeholders en welke communicatietools zijn hiervoor?
- Wat is de rol van de groene marketeer of de marketeer van de toekomst?
- Wat verwacht je publiek ?
- …
Werkwijze:
Dit is een interactieve sessie met voorbeelden en cases aangepast aan de deelnemers.
Lesgevers:
Inge De Clerck (°1971) koppelt haar jarenlange expertise als adviseur in marketing en communicatie aan een sterke passie voor duurzaamheid. Zo adviseert zij haar klanten bij hun marketing- en communicatieaanpak en begeleidt hen bij hun communicatie over duurzaamheid. Sinds 2009 werkt ze als zelfstandig duurzaam communicatie adviseur, eerst in samenwerking met een gerenommeerd adviesbureau in duurzaamheid (BECO, nu E&Y), sinds eind 2010 solo. Daarvoor had ze haar eigen communicatiebureau dat diensten aanbood op het vlak van strategie, PR, DM, events, (cultuur)sponsoring en corporate identity.
Praktische informatie:
09.30 - 12.30: voormiddagsessie
12.30 - 13.30: lunch
13.30 - 16.30: namiddagsessie
- Dagverloop:
09.30 - 12.30: voormiddagsessie
12.30 - 13.30: lunch
13.30 - 16.30: namiddagsessie
- Vormingslocatie: Thomas More Mechelen
- Prijs:
- Normaal tarief: € 550 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
- Tarief voor overheden en social profit: € 350 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
- Studenten: gratis (aantal plaatsen voor studenten is beperkt)
- Normaal tarief: € 550 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
- Korting:
- 10% korting op de deelnameprijs voor afgestudeerden van Thomas More (voorheen KHMechelen en Lessius Mechelen).
- Volgt u deze training vanuit een KMO? Deze opleiding is erkend voor betaling met KMO-portefeuillesubsidies. Hiermee betaalt u slechts 50% van het opleidingsbedrag.