Communicatiebereik en -kwaliteit gemeten
Doelgroep:
De vorming is bestemd voor wie binnen een non-profitorganisatie of overheid beroeps- en/of beleidsmatig actief is op het vlak van communicatie en het communicatiebeleid van zijn/haar organisatie wil leren monitoren en valoriseren.
Doelen:
U leert op welke manier het communicatiebeleid een bijdrage kan leveren aan het organisatiebeleid en op welke manier u kunt meten of uw communicatie effectief en kwaliteitsvol is.
Inhoud:
In deze vorming licht Joyce De Cock toe hoe de Vlaamse overheid de kwaliteit van haar communicatiebeleid in beeld heeft gebracht. Het is een verhaal over indicatoren, performantie en accountability. De methode is zeer volledig: ze brengt alle domeinen en dimensies van het communicatiebeleid in beeld en toont hoe die zich verhouden ten opzichte van elkaar en van het beleid van de organisatie. De communicatie wordt zowel op strategisch, als organisatorisch, als operationeel niveau geëvalueerd. Een balanced score card brengt daarbij een en ander in beeld. Eric Goubin vult dit verhaal aan met een presentatie over de praktijk van communicatieaudits. Hij licht toe welke invalshoeken hier mogelijk zijn en welke aandachtspunten zich stellen. Hij lardeert dit met heel wat praktijkinformatie uit het overheids- en socialprofit circuit.
Werkwijze:
Tijdens deze vorming wisselen theorie en praktijk elkaar constant af. Aan de hand van een concrete methode leert u wat er allemaal komt kijken bij het evalueren van uw communicatie. Bovendien krijgt u de kans om uw ervaringen te delen met de lesgever en de andere deelnemers.
De vorming is bestemd voor wie binnen een non-profitorganisatie of overheid beroeps- en/of beleidsmatig actief is op het vlak van communicatie en het communicatiebeleid van zijn/haar organisatie wil leren monitoren en valoriseren.
Doelen:
U leert op welke manier het communicatiebeleid een bijdrage kan leveren aan het organisatiebeleid en op welke manier u kunt meten of uw communicatie effectief en kwaliteitsvol is.
Inhoud:
In deze vorming licht Joyce De Cock toe hoe de Vlaamse overheid de kwaliteit van haar communicatiebeleid in beeld heeft gebracht. Het is een verhaal over indicatoren, performantie en accountability. De methode is zeer volledig: ze brengt alle domeinen en dimensies van het communicatiebeleid in beeld en toont hoe die zich verhouden ten opzichte van elkaar en van het beleid van de organisatie. De communicatie wordt zowel op strategisch, als organisatorisch, als operationeel niveau geëvalueerd. Een balanced score card brengt daarbij een en ander in beeld. Eric Goubin vult dit verhaal aan met een presentatie over de praktijk van communicatieaudits. Hij licht toe welke invalshoeken hier mogelijk zijn en welke aandachtspunten zich stellen. Hij lardeert dit met heel wat praktijkinformatie uit het overheids- en socialprofit circuit.
Werkwijze:
Tijdens deze vorming wisselen theorie en praktijk elkaar constant af. Aan de hand van een concrete methode leert u wat er allemaal komt kijken bij het evalueren van uw communicatie. Bovendien krijgt u de kans om uw ervaringen te delen met de lesgever en de andere deelnemers.
Dagverloop:
09.00 - 09.30: onthaal met koffie en thee
09.30 - 16.30: trainingsvoormiddag
Vormingslocatie:
Thomas More Mechelen
Campus De Ham
Raghenoplein 21bis
2800 Mechelen
Prijs: € 90
Korting:
€ 15 korting op de deelnameprijs voor:
09.00 - 09.30: onthaal met koffie en thee
09.30 - 16.30: trainingsvoormiddag
Vormingslocatie:
Thomas More Mechelen
Campus De Ham
Raghenoplein 21bis
2800 Mechelen
Prijs: € 90
Korting:
€ 15 korting op de deelnameprijs voor:
- afgestudeerden van Thomas More (voorheen KHMechelen en Lessius Mechelen)
- leden van Kortom
- personeelsleden van het Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap
- leden van de Vereniging voor Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG)