Memori
  • Trainingen
    • Academie voor Interne Communicatie
    • Academie voor Periodieke Pers
    • Heerlijk Helder in de Zorg
    • Praktisch
  • Documenten & tools
    • lokale journalistiek
    • heerlijkheldertoolkit
    • bestelcaspar
    • Algemene voorwaarden
    • Facturatiegegevens
  • Contact
|  Keer terug naar ons trainingsaanbod  |
Communicatiebeleid voor overheden en social profit
​Datum:  maandag 25 april 2016 - overdag
Lesgevers:  Eric Goubin
Schrijf nu in
Doelgroep: 
Al wie beroeps- en/of beleidsmatig leidinggevend actief is met de communicatie van een overheids- of socialprofitorganisatie.​

Doelen:
Communicatiebeleid beperkt zich nog vaak tot 'kanaaldenken'. Communicatie verengt men dan tot het veeleer intuïtief kiezen en ontwikkelen van communicatiekanalen. Een effectief communicatiebeleid veronderstelt echter een ruimer en goed doordacht kader. Hierbij is aandacht nodig voor een geïntegreerde aanpak van de totale communicatie van de organisatie. Daarbij maken we eerst werk van heldere en doelgroepgerichte communicatiedoelen. Pas nadien volgt het doel- en doelgroepgericht kiezen van kanalen. 

Inhoud:
Deze vorming geeft een praktisch werkkader voor het ontwikkelen van een communicatiebeleid.  
  • De vertaalslag van missie, visie en algemeen beleid van de organisatie naar communicatiedoelen: wat willen we bereiken met de communicatie?
  • Afbakening van interne en externe doelgroepen: wie willen we bereiken met de communicatie? 
  • Checklist om tot een SWOT-analyse van je communicatiewerking te komen
  • Communicatieplan: stappenplan en aandachtspunten
  • Inleiding tot kanaalstrategie: welke kanalen zetten we best in i.f.v. de beoogde communicatiedoelen
  • Do’s en don’ts in een eigentijdse mediamix
  • Toekomstgericht maken van communicatiebeleid: belangwekkende trends en innovaties in het communicatievak

Werkwijze:
Met voldoende ruimte voor interactie met en tussen de deelnemers, combineert de lesgever theorie en recente onderzoeksbevindingen met praktijkervaringen. 

Lesgever:
Eric Goubin is hoofdlector en senior researcher aan de Thomas More hogeschool. Hij is sinds 1990 verbonden aan de hogeschool als docent, en later als opleidingshoofd en onderzoeksdirecteur. Voordien werkte hij als coördinator van het communicatiebureau MIOS en als freelance journalist (voor o.a. De Morgen en Trends). 
Eric Goubin is vooral bekend als oprichter en bezieler van het onderzoekscentrum Memori. Eric leidde er tientallen onderzoeks- en dienstverleningsprojecten in binnen- en buitenland, hoofdzakelijk voor en met overheids- en socialprofitorganisaties. Hij heeft talrijke publicaties en honderden lezingen en vormingen op zijn naam met betrekking tot communicatie, innovatie en sociale inclusie. Sinds 2014 verricht hij tevens op regelmatige basis studies voor Kortom, de beroepsvereniging voor overheidscommunicatie. 
Praktische informatie
  • Dagverloop: 
           09.00 - 09.30: onthaal met koffie en thee
           09.30 - 12.30: voormiddagsessie
           12.30 - 13.30: lunch
           13.30 - 16.30: namiddagsessie

  • Vormingslocatie: Thomas More Mechelen

  • Prijs: € 350 (inclusief verzorgde lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat)
​
  • Korting: 10% korting op de deelnameprijs voor ​afgestudeerden van Thomas More (voorheen KHMechelen en Lessius Mechelen)
​
  • Op maat: Legt u graag uw eigen accenten? Organiseert u graag een training voor een specifieke groep teamleden? Vraag dan een training op maat aan.
Schrijf in
|  Keer terug naar ons trainingsaanbod  |
Memori - Onderzoek, advies & trainingen
Zandpoortvest 60, 2800 Mechelen
Telefoon: +32 (0)15 369 300
Website: www.memori.be
Gebruikersvoorwaarden en privacy
Foto
  • Trainingen
    • Academie voor Interne Communicatie
    • Academie voor Periodieke Pers
    • Heerlijk Helder in de Zorg
    • Praktisch
  • Documenten & tools
    • lokale journalistiek
    • heerlijkheldertoolkit
    • bestelcaspar
    • Algemene voorwaarden
    • Facturatiegegevens
  • Contact