Communicatiebeleid voor non-profit en overheidsinstellingen
Lesgever: Eric Goubin
Binnenkort bieden wij deze vorming opnieuw aan in ons open aanbod. Wenst u op de hoogte te blijven van ons toekomstig trainingsaanbod? Schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief.
Wij bieden deze vorming ook aan op maat van uw organisatie. Neem contact op met Kathleen Charliers (kathleen.charliers@thomasmore.be of 015 369 314) om de mogelijkheden te bespreken. We luisteren graag naar hoe u het ziet en ontwikkelen samen een training die zo goed mogelijk voldoet aan de behoeften en verwachtingen van u en uw team.
Wij bieden deze vorming ook aan op maat van uw organisatie. Neem contact op met Kathleen Charliers (kathleen.charliers@thomasmore.be of 015 369 314) om de mogelijkheden te bespreken. We luisteren graag naar hoe u het ziet en ontwikkelen samen een training die zo goed mogelijk voldoet aan de behoeften en verwachtingen van u en uw team.
Doelgroep:
Deze training is bedoeld voor wie beroeps- en/of beleidsmatig leidinggevend actief is op het vlak van communicatie.
Doelen:
Communicatiebeleid is bij veel instellingen beperkt tot 'kanaaldenken'. De communicatie wordt dan verengd tot het vaak voorbarig kiezen en ontwikkelen van communicatiekanalen. Een effectief communicatiebeleid veronderstelt echter een ruimer en goed doordacht kader. Hierbij is aandacht nodig voor een geïntegreerde aanpak van de totale communicatie van de organisatie.
Inhoud:
Dit zijn mogelijke inhoudelijke onderdelen van de training.
Werkwijze:
Met voldoende ruimte voor interactie met en tussen de deelnemers, combineert de lesgever theorie met praktijk.
Deze training is bedoeld voor wie beroeps- en/of beleidsmatig leidinggevend actief is op het vlak van communicatie.
Doelen:
Communicatiebeleid is bij veel instellingen beperkt tot 'kanaaldenken'. De communicatie wordt dan verengd tot het vaak voorbarig kiezen en ontwikkelen van communicatiekanalen. Een effectief communicatiebeleid veronderstelt echter een ruimer en goed doordacht kader. Hierbij is aandacht nodig voor een geïntegreerde aanpak van de totale communicatie van de organisatie.
Inhoud:
Dit zijn mogelijke inhoudelijke onderdelen van de training.
- Doelgroepen
- Communicatiedoelen
- Variabelen voor de effectiviteit van communicatie
- De mediamix: resultaatgericht communicatiekanalen kiezen
- Do's en don'ts i.v.m. communicatiebeleid en -praktijk
- Het communicatiegebouw als leidraad voor een strategisch, evenwichtig en geïntegreerd communicatiebeleid
- De communicatieaudit: hoe maak je een sterkte-zwakteanalyse van de communicatie van je organisatie?
- Een communicatiebeleidsplan realiseren: hoe doe je dat?
- Trends in communicatie bij overheid en non-profit, met o.a. aandacht voor doelgroepencommunicatie en nieuwe media.
- Dokterskabinet: de lesgever geeft feedback op communicatiekanalen die de deelnemers meebrengen en reikt daarbij een aantal concrete aandachtspunten aan.
Werkwijze:
Met voldoende ruimte voor interactie met en tussen de deelnemers, combineert de lesgever theorie met praktijk.