Communicatie over dienstverlening
Doelgroep:
De training is bestemd voor wie binnen een non-profitorganisatie of overheid beroeps- en/of beleidsmatig actief is met dienstverlening en/of communicatie en die beter wil afstemmen op gebruikers.
Doelen:
U leert op welke manier u uw communicatie over uw dienstverlening kan aanpassen aan het profiel en de voorkeur kanalen van mensen, en hoe u met uw gebruikers in dialoog kan gaan.
Inhoud:
Nieuwe media veranderen de verwachtingen van mensen over de communicatie, openheid en flexibiliteit van een organisatie. Dat heeft ook gevolgen voor de inrichting van dienstverlening. Hoe gaat u daar als organisatie of gemeente mee om?
Welke voordelen hebben klassieke en nieuwe media en welke aandachtspunten zijn er? Hoe zorgt u er voor dat iedereen op de best mogelijke wijze van je dienstverlening gebruik kan maken? Wat is de goede balans tussen loket, telefoon en online instrumenten?
De lesgever vertrekt vanuit de bouwstenen van goede dienstverlening (visie, gebruikersanalyse, kanaalstrategie, etc.). Aan de hand van praktijkvoorbeelden uit binnen- en buitenland laat hij zien welke kanalen kunnen worden ingezet door een 'dialogerende dienstverlener'. De lesgever hanteert daarbij de achtergrond van lokale besturen en overheidscommunicatie, maar de bouwstenen zijn ook bruikbaar voor non-profit organisaties.
Werkwijze:
Tijdens deze vorming wisselen theorie en praktijk elkaar constant af. Deelnemers worden uitgenodigd in de aanloop van de cursus hun cases aan te leveren. Deze cases worden besproken tijdens de cursus. Aan de hand van inspirerende voorbeelden leert u de verschillende aspecten van dienstverlening kennen.
De training is bestemd voor wie binnen een non-profitorganisatie of overheid beroeps- en/of beleidsmatig actief is met dienstverlening en/of communicatie en die beter wil afstemmen op gebruikers.
Doelen:
U leert op welke manier u uw communicatie over uw dienstverlening kan aanpassen aan het profiel en de voorkeur kanalen van mensen, en hoe u met uw gebruikers in dialoog kan gaan.
Inhoud:
Nieuwe media veranderen de verwachtingen van mensen over de communicatie, openheid en flexibiliteit van een organisatie. Dat heeft ook gevolgen voor de inrichting van dienstverlening. Hoe gaat u daar als organisatie of gemeente mee om?
Welke voordelen hebben klassieke en nieuwe media en welke aandachtspunten zijn er? Hoe zorgt u er voor dat iedereen op de best mogelijke wijze van je dienstverlening gebruik kan maken? Wat is de goede balans tussen loket, telefoon en online instrumenten?
De lesgever vertrekt vanuit de bouwstenen van goede dienstverlening (visie, gebruikersanalyse, kanaalstrategie, etc.). Aan de hand van praktijkvoorbeelden uit binnen- en buitenland laat hij zien welke kanalen kunnen worden ingezet door een 'dialogerende dienstverlener'. De lesgever hanteert daarbij de achtergrond van lokale besturen en overheidscommunicatie, maar de bouwstenen zijn ook bruikbaar voor non-profit organisaties.
Werkwijze:
Tijdens deze vorming wisselen theorie en praktijk elkaar constant af. Deelnemers worden uitgenodigd in de aanloop van de cursus hun cases aan te leveren. Deze cases worden besproken tijdens de cursus. Aan de hand van inspirerende voorbeelden leert u de verschillende aspecten van dienstverlening kennen.
Dagverloop:
09.00 - 09.30: onthaal met koffie en thee
09.30 - 12.30: trainingsvoormiddag
Vormingslocatie:
Thomas More Mechelen
Campus De Ham
Raghenoplein 21bis
2800 Mechelen
Prijs: € 90
Korting:
€ 15 korting op de deelnameprijs voor:
09.00 - 09.30: onthaal met koffie en thee
09.30 - 12.30: trainingsvoormiddag
Vormingslocatie:
Thomas More Mechelen
Campus De Ham
Raghenoplein 21bis
2800 Mechelen
Prijs: € 90
Korting:
€ 15 korting op de deelnameprijs voor:
- afgestudeerden van Thomas More (voorheen KHMechelen en Lessius Mechelen)
- leden van Kortom
- personeelsleden van het Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap
- leden van de Vereniging voor Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG)